| |  |
Per registrar la vostra entitat, la llei marca que heu de disposar de dos documents, els estatuts i l’acta fundacional, com a mínim. Segons aquesta llei, aquests documents han de preveure uns apartats mínims. |
La llei marca que els estatuts (model enllaçable) d’una associació han d’incloure, com a mínim, la definició d’aspectes com: |
- Objectius de l’entitat
- Domicili
- Àmbit d’actuació
- Drets i deures dels associats
- Definició de l’estructura de funcionament: espais de decisió i delegació de responsabilitats, òrgans de govern, etc.
- Funcionament de l’assemblea general i òrgans de govern
- Normes per l’acceptació o l’expulsió dels associats,
- Procediments de modificació dels estatuts i de dissolució de l’associació.
- Sistema de finançament i patrimoni fundacional. És recomanable no disposar de patrimoni fundacional.
|
La llei marca que l’acta fundacional d’una associació, a més de contenir les dades personals dels socs fundadors (nom i cognoms, DNI i domicili), ha de contenir els acords dels següents punts de l’ordre del dia: |
- Constitució de l’associació
- Aprovació dels estatuts
- Elecció de l’equip directiu
|
|
|
|  | |
| |
|